Galerie motocyklů

NOVÝ WEB MOTOXPRESS

Tyto nové redakční webové stránky byly spuštěny v červnu 2014. Plníme je postupně a omlouváme se, že v této části zatím není obsah kompletní.

Indian Scout 600 - 1926

Za rostoucí obliby značky a zvyšování výroby jednoválců představil americký výrobce motocyklů Indian v roce 1908 dvouválcový model, jehož některé konstrukční prvky natolik předběhly dobu, že se jich později značka opět vzdala. V roce 1914 to bylo odpružení zadní kyvné vidlice pomocí svazků listových per a elektrický startér.

Indian Chieftain - 2014

Po prudkém rozvoji firmy Indian následovaly výkyvy prodejů, zejména kolem velké krize. Po druhé světové válce nepřinesly modernizované modely očekávaný zisk, firma proto zkusila vyrábět motocykly v „anglickém“ stylu a prodávat pod značkou Indian také dovážené menší motocykly z Evropy, mezi nimi ČZ 125.

Norton Commando 961SE - 2014

Norton patří mezi nejslavnější výrobce motocyklů. V rokce 1902 James Norton smontoval první motorové kolo s francouzským motorem Clément, poté nakupoval motory Peugeot a v roce 1908 vyrobil první vlastní motor, jednoválec s rozvodem SV. Následovala řada modelů s vlastními jednoválci.

Jawa 500 OHV - 1930

Prvním motocyklem vyrobeným pod značkou Jawa byl model 500 OHV. Továrník František Janeček převzal od německé firmy Wanderer nejen licenci, ale i kompletní technologii včetně výrobního zařízení a rozpracovaných kusů. Motocykl, původně uvedený na trh v Německu v roce 1927, měl nedostatky - například praskání přední vidlice a rámu. Proto byly během výroby od roku 1929 realizovány mnohé změny.

MV Agusta 175 CSTL Economica - 1958

Mnoho let předtím, než se značka MV Agusta nesmazatelně zapsala do dějin dlouhou řadou vítězství v nejvyšší třídě Moto GP, začala po opuštění letecké výroby vyrábět motocykly s jednoválci nízkých kubatur. Ty byly během prvních dvou desetiletí po skončení druhé světové války masově využívány nejen jako dopravní prostředek, ale řada jezdců se sportovním duchem si užívala jejich dynamické parametry pro volnočasové aktivity.

Husqvarna Nuda 900 - 2011

Motocyklová divize původně švédské značky Husqvarna byla dvacet let v italských rukou, v roce 2007 ji převzala firma BMW a koncem roku 2012 rozšířila její sortiment o model Nuda 900. Téměř stoletá tradice výroby motocyklů značky Husqvarna byla původně založena na motocyklech cestovních, pak souběžně následovaly speciály pro různé sportovní kategorie, až se výroba na dlouhá léta specializovala pouze na sportovní terénní jednoválce.

Honda CB 1100 - 2013

Novinka značky Honda roku 2013 potvrdila, že zájem o klasické motocykly začali brát vážně i největší světoví výrobci. Honda na výstavách testovala trh pomocí prototypů podobného motocyklu už déle než deset let a průzkum dozrál do podoby nádherného klasického motocyklu. Mezi nabídkou značky Honda vyčnívá model CB1100 i při pohledu na sortiment v kategorii nekapotovaných motocyklů.

Triumph Tiger Explorer XC - 2013

Slavný britský výrobce motocyklů Triumph novým motorem o objemu 1215 ccm modelu Tiger Explorer dotáhl v roce 2012 základní parametry motocyklů, držících se na špici kategorie cestovních endur. Následujícím modelem s vylepšeními pro sezónu 2013, verzí Triumph Tiger Explorer XC, se britská značka ještě důstojněji zařadila mezi špičková velká cestovní endura.

BMW R 1200 GS - 2013

Nečekaným, přece však velmi logickým krokem vykročila značka BMW do sezóny 2013. Možnosti významných inovací pohonné jednotky BMW se vzduchem chlazeným plochým dvouválcem a automobilovým uspořádáním spojky a převodovky za motorem byly vyčerpány, a tak výrobce přistoupil k zásadním změnám.

Laverda 500 Alpino - 1977

První motocykly se značkou Laverda se objevily až po druhé světové válce. Italská továrna začala nejprve sbírat zkušenosti výrobou malých čtyřdobých jednoválců a v roce 1967 představila na tehdejší dobu velký motocykl s dvouválcem 650 ccm OHC, pětistupňovou převodovkou a elektrickým spouštěčem. Zdvihový objem motoru byl brzy zvýšen na 750 ccm.

Kawasaki Z 1300 - 1979

Přínos konstrukce motocyklového motoru jako řadového šestiválce a jeho použití pro cestovní motocykl je diskutabilní. Hlediska dosažení nižší hladiny vibrací nebo vyššího výkonu proti čtyřválci stejného objemu jsou lichá, protože pro tento účel objektivně pozitivní rozdíly v parametrech nevyváží navýšení výrobních a servisních nákladů šestiválce.

ČZ 125 OHC model 852 - 1956

První stopětadvacítkou ze slavné poválečné série silničních závodních motocyklů, konstruovaných Jaroslavem Walterem ve strakonické továrně ČZ, byl model 852. Prodeje motocyklů malých kubatur zaznamenaly v poválečných letech silný vzestup, a to se odrazilo i v zájmu o kubaturu 125 ccm ve sportu. V roce 1950 proto začal vývoj tohoto motocyklu, v únoru 1952 vyjel první vzorek a byl již v prvním roce byl úspěšný.

Ogar 250 Standart Special - 1939

V období krize třicátých let se Jan Machek, podnikatel v oboru příslušenství motorových vozidel a majitel firmy Autfit, rozhodl pro výrobu motocyklů. První model Ogar 250 byl kopií belgické FN M 200. Pohonná jednotka měla pouze dvoustupňovou převodovku a společný prostor klikové skříně a převodovky, která tak byla také mazána pouze směsí oleje s benzínem.

Zündapp K 500 - 1933

Rok 1933 byl zlomovým rokem v historii značky Zündapp, protože po letech výroby dvoudobých jednoválců se rozběhla výroba těžkých motocyklů s rámy lisovanými z plechu a s plochými dvouválcovými motory s protilehlými válci o objemu 400, 500 a 600 ccm. Vrcholem řady byl plochý čtyřválec o objemu 800 ccm.