číslo 24

Prototyp ČZ 350 OHC, šestiválec FGR Midalu, Yamaha XT 1200Z, Ducati Multistrada 1200S, Honda VFR 1200F.

MOTOXPRESS 24

Historie a test úžasného a dosud nikdy nikde nepublikovaného cestovního prototypu ČZ 350 OHC z roku 1978 s pohonem vačky ozubeným řemenem, včetně historických souvislostí. Je lepší Yamaha XT 1200Z Super Ténéré, nebo cestovatelská ikona BMW? První svezení na šestiválci FGR 2500 Midalu. Testy Ducati Multistrada 1200S, Honda VFR 1200F a VFR 1200F DCT Automatic. Stopětadvacítka Blata BXM, Yuki 250 CSR, čtyřkolka SMC Jumbo 720R 4x4, skútr Kymco Downtown 300. Cestopis z podhůří rakouských Alp – co nabízejí zdejší hotely. Znovuotevření Národního technického muzea. Česká specialita, která všechny poškozuje – motocyklový veletrh roztržený na dva kusy.

NOVÝ WEB MOTOXPRESS

Tyto nové redakční webové stránky byly spuštěny v červnu 2014. Plníme je postupně a omlouváme se, že v této části zatím není obsah kompletní.

Jiný svět

O tolik jiný svět jen kousek od našich hranic! Hlava to nebere… Hory protkané tak neuvěřitelně hustou sítí silniček s perfektním povrchem, a k tomu minimální provoz – obojí nesrovnatelně odlišné od toho, na co jsme zvyklí u nás.

SMC Jumbo 720R 4x4

Taiwan vyrábí mnohé z nejlepších čtyřkolek na světě a pro mnohé z jiných nejlepších dodává velmi podstatnou část komponentů, ale o tom se příliš nemluví, aby bylo proč držet jejich vyšší prodejní cenu. Značka SMC se nestydí za to že je taiwanská, a tak i cena jejich nové vlajkové lodi je velmi příznivá.

DKW URe 250 - 1935

Saská značka DKW byla před druhou světovou válkou největším průkopníkem výkonných dvoudobých motorů jak pro závodní speciály, tak pro cestovní motocykly. Zabývala se rozličnými možnostmi řešení membránových ventilů v sacím traktu dvoudobých motorů a jejich kompresorovým přeplňováním, které se u dvoudobých motorů silničních závodních speciálů DKW objevilo už v roce 1926. Mnoho závodníků s nimi pak vítězilo v německém mistrovském šampionátu.

Ogar 4 - 1936

První dvěstěpadesátkou s označením Ogar 2, která se začala vyrábět v roce 1934, si výrobce ověřil že budoucnost mají dvoudobé dvěstěpadesátky i monoblokové provedení agregátu. Původní superjednoduchý agregát pouze s dvoustupňovou převodovkou ale budoucnost neměl, a tak hned koncem roku 1935 byl představen nový model Ogar 4 se zcela přepracovanou monoblokovou pohonnou jednotkou s pístem s deflektorem a s mokrou spojkou a čtyřrychlostní převodovkou v olejové lázni.

BMW K 1600 GT - 2011

Největší novinkou BMW pro rok 2011 se stal řadový šestiválec, zabudovaný v cestovním podvozku, podle vybavení jako sportovnější provedení GT nebo komfortnější GTL. Tento nástupce modelu 1200 LT se posunul mnoha parametry před konkurenci v kategorii největších cestovních motocyklů.

VM MOTOR MX 610 F - 2010

Firmu a značku VM MOTOR založil v Písku v roce 1992 motokárový a automobilový závodník Vladimír Vácha. Moderní výrobní vybavení spolu s vlastní slévárnou vytvořily dostatečné zázemí pro výrobu sportovních motocyklů.

Ducati GT 1000 - 2007

Podstatná část historie značky Ducati je spojena se sportovními úspěchy jejích motocyklů na silničních okruzích. Tím je do značné míry ovlivněn jednak výrobní program, na druhé straně i okruh zájemců o motocykly Ducati, které se díky sportovním výsledkům v průběhu posledních čtyř desetiletí staly ikonou sportovních okruhových strojů.

Moto Guzzi 400 GTS - 1976

Sportovně cestovní čtyřválcovou sedmsetpadesátkou nastavila Honda v roce 1968 jednoznačně základní konstrukční parametry motocyklů, které od té doby ve velké míře ovládly silnice i silniční závodní okruhy. Akceptovat tuto koncepci se proto rozhodlo mnoho výrobců, mezi nimi i italská značka Moto Guzzi, která od poloviny šedesátých let laborovala s vidlicovými dvouválci.

KTM 125 Duke - 2011

Rakouský výrobce KTM se už dávno vydal cestou k nejmladším adeptům motocyklového sportu, nabídka motokrosových motocyklů pro děti je dlouho známá. V roce 2011 pokračuje KTM zcela logickým směrem – oslovit šestnáctileté držitele řidičského oprávnění. Protože kategorie řidičských oprávnění pro stopětadvacítky s výkonovým stropem 11 kW se již rozšířila prakticky po celé Evropě, stálo za to se věnovat vývoji motocyklu této kubatury.

Honda CBR 125 R - 2011

Nejmenší supersport Honda se dočkal po sedmi letech výroby podstatnějších změn. CBR125 je motocyklem především pro zábavu, pro dospívající adepty jízdy na sportovních motocyklech. Podobně jako jiné značky, nabízející při povinně omezeném výkonu pro mladé zájemce stroje sportovního střihu, dala se v této kategorii v modelovém roce 2011 i Honda cestou snahy vizuálně navodit pocit motocyklu vyšší kubatury.